Monday, April 19, 2010

sudah sampai masanya....





hihihi..lawak la pulak bila tengok balek tajuk entries aku kali ini..fisrt of all,assalamualaikum warahmatullahi wa barakatuh,salam ukhuwah..esok merupakan hari pertama aku untuk duduk menjawab soalan penggal akhir aku untuk semester ini iaitu semester 2,tahun 1 ijazah sarjana muda strategi pertahanan....ini ayat skema,,,...

hehe..final exam aku start esk,20 april 2010..by right,my first paper is non traditional security.kejap je dah nak habis dah sem nie...bak kate roomate aku time amek slip exam aritu;"macam baru start je semester ni...hehhee:)"..xrase kan...mase terlalu cepat bergerak..

aku teringat satu ayat ni...daripada sape ntah,aku lupe...dia kate"klo ko xkejar mase,mase akan potong ko tanpa ko sedari"..betol kan,kan,kan??..sudah sampai masanya kita keluarkan balek ape yang telah kita pelajari kat dalam kelas...segala penat lelah,ngantok tertidur-tidur time lecture tok 6bulan nie,sume kena apply balek kat kertas exam,ESOK...wahh...apply..bukan pakai buang...abes exam,lupe sume skali...bukan camtu..apply tok mase hidup bawak sampai kita dah xbernafas pulak....

baru kena dengan satu hadis yang lebih kurang camnie lah bunyinya"akan terputus segala pahala daripada si mati kecuali 3 perkara iaitu;
amal jariah@sedekah,
doa anak yang soleh,
dan last sekali,ILMU YANG BERMANFAAT"
(correct me if im wrong ye..sye budak baru belajar...thank:)..)..so,korang pikir-pikirkan lah ye...disamping ini juga,Aku turut ingatkan diri aku..

akhir kalam,wish me all the best and good luck...for u all,i wish u all perform well too...same-same lah kita majukan diri..wassalam..

No comments: