Sunday, April 18, 2010

beringat lah...


bayang kan korang kat atas roda tu..then roda tu bergerak..bayang kan~~~~
hidup ni ibarat roda...kejap kita kat atas...kejap lagi kita kat bawah...ingat!!!..

hari ini maybe kita nampak diri kita elok je..boleh je nak berlagak ikot suka..orang mintak tolong elok-elok, ko cakap ganggu hidup ko...tapi ingat,esok lusa,ko xdapat dah nak berlagak camni..kalau ko xmintak tolong dengan orang tu,ko mintak tolong orang lain..silap-silap sama kes dengan ko berlagak...(aku xtahu ape aku mencarut nie,tapi ni lah yang aku rasa time ini...chill)

mbe bilik aku suka guna ayat 'hidup ibarat roda' kalau nak start gaduh,kalah gaduh atau sewaktu dengan nye...yang lawak nye,dorang buat kesalahan yang same even kesalahan tu not really big deal pon...membe katakan..gaduh camne pon,nanti-nanti kalau ada masalah membe yang jadi teman gaduh tu jugak kita mintak tolong...ingat..

tapi aku sedih sungguh ada membe yang cakap camtu..sedih amat..aku xtahu lah ape yang dia pikir time dia luah perasaan camtu..my girl pernah kate;'kita kena buat benda yang kita suka kat someone,nanti kita dapat ape yang kita suka dari someone...xkisah lah kita kenal atau x..tapi kalau kita buat benda yang kita xsuka kat someone benda tu jadi balek kat kita''....indah kan sentence dia...

dulu,aku xsuka someone buat benda yang aku xsuka..tapi aku buat benda yang xsuka tu kat someone yang lain..(eh,eh...korang paham x?ayat aku ketimuran cket)..hasil nya,aku dapat gak la benda yang aku xsuka tu tepat pada diri aku...

sekarang,baru aku paham kenapa...so,aku xnak la korang buat ape yang aku pernah buat..saket..bila orang buat camtu...


kesimpulannya,beringatlah,hidup ini ibarat roda..hari ini ko dapat ape yang ko nak,tapi esok-esok belum tentu ko dapat ape yang ko nak..ko kutuk orang buat something,esok-esok ko pulak yang kena kutuk seperti mana ko kutuk orang...
sekian..

No comments: