Thursday, May 27, 2010

xdapat nak balek gawai nie..




mlm td,ajutan gtw sume dak saba sarawak ada perjumpaan keesokkan harinye(27may2010)..
aku sedikit hepi kerana masih ada peluang untuk aku memohon cuti untuk balek bergaawai bersama keluarga..

hari ini,aku berjumpa dengan kapten fahimi...dia memberitahu,hanya peg kadet yang menyambut gawai sahaje balek...mean that,peg kadet berbangse iban...
so,aku forward kn la harapan ku untuk balek bersama-sama ngn mbe2 sarawak ku yang laen...
coz im iban too...just that aku kacukan iban+melayu...kapt fahimi berfikir panjang,walhal OC ak juga turut berada di situ...dy dengan serta merta mengatakan aku ini melayu dan terus mengatakan aku tidak lagi menyambut perayaan gawai..

sedih bercampur terkilan kerana ada juga officer yang berfikir demikian...
masuk tahun ini,sudah 4 tahun aku tidak balek bergawai bersama akek dan inek ku di kanpung..
insya allah aku akan balek nannti bla ada lagi peluang sebegini...


akhir kalam,aku ingin mengucapkan selamat menyambut hari gawai khas buat akek n inek..turut sekali yang terutama;my girl,fyonna beatrice yang tidak sabar-sabar lagi ingin meraikan sambutan gawwai bersama keluarga di kampung...setiap kesalahan harap dimaafkan..gayu guru gerai nyamai..
i wish i was there,mengabang bersama,tapi apa kan daya..

No comments: